05 juni 2009

Fredag! Idag är det ljuvliga fredag även om inte vädret är så bra så är mitt humör på topp. I tisdags hade vi klädförsäljning på jobbet som resulterade i att jag kom hem med lite av varje....så roligt och inte så ofta att jag shoppar till mig själv numera....men nu är det faktiskt min tur...........Jag tycker nämligen att jag är värd det eftersom jag inte har köpt busskort på två månader utan cyklar 2,6 mil om dagen. Så hem och rensa i garderoben vilket inte är gjort på några år, jag tycker nämligen inte om att slänga saker..........men fint blev det......... hängde dessutom allt i färgskalor, så nu är det så fint och rent så. Har som så många andra trånat efter ett par ljuvliga träskor sedan förra året och tänk att idag slog jag till och beställde ett par, så nu väntar jag med spänning...........




Japp!.....då var det ju det här med att slänga. När jag väl fått ner alla kläder som skulle kastas så ställdes allt in i tvättstugan.......vilken jag är i ganska ofta........... Då jag står och hänger tvätt ser jag att min gamla jeansklänning ligger där.......och vad händer......Jo! Jag sliter upp den och syr om den till kjol........

och tur är väl att man har lite spets liggandes hemma, sydde nämligen på fickor som jag kantade med spets och så blidde det ett nytt plagg........ja! jag gillar verkligen att återvinna....så jag får väl ta en ny titt med nya ögon i kassarna som ska slängas*skratt*kanske kan sy om fler plagg.


Men ny i garderoben blev bla denna söta blus, med puffärm....så söt, passade så bra ihop med kjolen.


Så en söt topp blev det med. Så fick jag dessa söta skor av en kollega som hon aldrig andvänt, tack! snälla......dom är så fina.

Jaaaaaa! så då äntligen dessa sockersöta träskor har jag beställt idag.........och jag längtar så efter dom. Visst är dom underbara.......har stått mellan rött, vitt eller svart och det blev röda.


Lite av min nya garderob......det blev mer, bla en så fin svart vår/höst jacka som jag visar en annan dag.

Ha en bra helg!

Ciao Lotta



6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vad snyggt det blev! och så roligt att göra om plagg! Precis som jag fixade om ett par jeans för ett tag sedan.. Återvinning är bar så bra!!
och dina träskor... åh!!!

Ann-Catrin sa...

Vilka härliga köp du gjort.. jag kan förstå du längar efter dina söta trä´skor

ohh så söta de är

kram på dig A-C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad fiffigt du fixade en ny kjol! Jättefint, och en helt ny garderob fick du också. Blir fint med nya träskorna till. Här har du en till som har svårt att slänga, men ibland måste man.
Ha en skön söndag!
kram vännen!
nina

Christina S sa...

De träskorna är jättefina, jag är själv sugen på ett par. Röda var ett bra val, de syns lite mer:-)

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att få rensa i garderoben och få in lite nytt. Gillar också de där träskorna men har sådana problem med en fotled så jag kan inte ha dem, tyvärr. Så snygg kjolen blev.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag vill också ha dessa träskor i rött. Såååå ljuvliga.

Och självklart var du värd nya kläder.

Kram Viveka