10 juni 2008

Loppisfynden

I helgen som var så var vi på två loppisar som jag nämnde i förra inlägget, vi gjorde så mycket fina fynd. Ibland hittar man hur mycket som helst och vissa gånger inget, kanske är tur det, vet inte riktigt var man skulle göra av allt annars. Förra lördagen var vi på en liten utflykt, då vi hittade en av loppisarna och det var sååå roligt för damen som hade den sålde ägg också så tolv stycken blidde det, tycker att det smakar så bra med ägg som man köper av någon med egna höns. Drömmen är att vi inom sinom tid ska ha en egen liten hönsgård. Visar lite bilder på fynden.

Allt det här blev det. Massor av spets, rivjärn, en ask, gardinomtag, fönsterkarm som ej är med på bild, en urna, en klädnyppåse och så äntligen hittade jag min spolar eller trådrullar.

rullade upp spetsen på spolarna eller rullarna, kanske det heter.

Ställde trådrullarna på mitt sybord. Vad jag gjorde med restern får ni se en annan gång.

Ha en trevlig helg





11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka gulliga saker. Ägg från egna höns är ju så underbart. Tänk att göra sockerkaka på de äggen, blir så gul och fin.

kram Ullis

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilka underbar loppisfynd! Och vilket superfint ställ för rullarna!

Ja visst är det lyxigt med ägg från en gård. Hihi...minns då jag var liten så köpte vi från en bondgård och då jag och mamma skulle baka så höll vi på att dö...i ena ägget vi hade kläckt var det ett embryo...usch! Ja jag ska inte skrämma upp dig, det måste ju bara ha varit höjden på otur.

Kramisar Anita

In my house sa...

Hej hej!!!

Nu är det dags för helg :)
Sån trådrulls-ställning,är så fina...
- Jag har haft en hönsgård,, jättefin där dom gick ut och in... (vi har ju bott på gård) jag älskade att va där och plocka gräs och sånt, så att dom blev glada... Tänk vad lite kan göra en happy...
Hade oxå gärna haft det idag....

- Hoppas att du får en mysig helg!!!

"fina fynd"

Kramar j

Helene på Rörvik sa...

Heej!
Vilka fynd du har hittat, ibland hittar man inget eller så hittar man så fina saker :-)
Rullarna är så fina med spetsen på. Får se om det kan bli någon loppisrunda här i helgen!
Kram Helene

Kamomilla sa...

Gratulerar till såna jättefina fynd!

Frida sa...

Hej!
Vilka fina fynd du har gjort. Nu blir jag sugen att gå på loppis, det var så längesedan.
Önskar dig en underbar helg!
Kram Frida

MiaMaria sa...

Hej!

Tänk vilk fynd du gjort. Och dessa rullar är ju bara så fina. Och att man kan rulla upp spets på dem är ju bara så vackert!!!!!!

HA´nu det så gott denna helg!
MiaMaria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga loppisfynd!! Jag ska på loppis imorgon!
Önskar dig en skön lördagskväll!
kram
nina

Frida sa...

Du har en utmaning att hämta hos mig om du vill.
Kram frida

Hagbacken sa...

Heej på dig, ber om ursäkt för att mitt svar har dröjt..men bättre sent än aldrig!

Vilka superfynd du har gjort...spolar m spets på är ju såå vackert!

För att få till ett bildcollage så väljer du små bilder och ingen..ist för centrera bilden...sen då hamnar de på rad..och då kan du flytta runt dem...man får trixa lite..men bara man väl lärt sig en gng..så går det bra!

Hoppas du haft en bra helg!

Kram Linda

Frida sa...

Varsågod!
Ta den du när du hinner med. Det är ingen stress.
Kram Frida