08 juni 2008

Furstekvisten

Hallå! Vilken underbar långhelg med allt ifrån tomatskåp till släktingar ifrån lund. Vi har haft en super mysig helg, nästan så att man trodde att semestern var här men nej....nej inte ännu *snyft*. Idag har vi varit på bakluckeloppis och fyndat en hel del sedan blev tomatskåpet klart så då blev det plantera av och så hann jag göra fint på furstukvisten. Igår var vi på utflykt jag och maken min, vi tog bilen och åkte iväg ifrån alla måsten hittade en mysig loppis på vägen och åt en god lunch ute i värmen. Visar lite bilder ifrån helgen.


Innför helgen plockade jag in ett fång av lupiner, dom är såååååå fina.


Äntligen så slår den ut, den nyinköpta pionen som jag inte trodde skulle slå ut första året.


Fina blommlådan som maken min byggt till mig fick vi också upp i helgen, fullt med olika pellisar i som jag fått av min far.
Och så då äntligen! det fina tomatskåpet som han också byggt till mig eller till oss, i det planterade jag tomater, paprika och fysalis. Hoppas att allt ska trivas.

Sedan fick jag för mig att ordna till en mysig plats på furstekvisten, Hade gamla spetsgardiner som jag hänge upp på vardera sida och så klädde jag in sittdynan i röd/vit rutig tyg och la en likadan duk på bordet och så blidde det en fin sittplats till. Det jag fyndat på loppis kommer jag visa i veckan. Há nu en trevlig måndag.

Ciao

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt det blev på din farstukvist. ^Åh, vad nyfiken jag blir på vad du köt på loppis.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Frida sa...

Hej!
Låter härligt med utflykt. Så mysigt det blev på verandan.
Kram frida

In my house sa...

ojoj,,, vad mysigt,, toppenfina blomlådor... KRAAAMAR j

Kamomilla sa...

Så mysigt du har det därute! Och en så fin blomlåda, en sån skulle man ha!

Millas hem sa...

Hej!
Volken jättefin blomlåda, passar jättebra till huset!
Och er furstukvist är helt bedårand med sommargardiner som rör sig i vinden!
Vackert!
Kram Camilla

Millas hem sa...

Lägger dig på min lista!
C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fint du gjort! Riktig sommarkänsla!
Himla fina blomlådor och mysigt tomatskåp. Det blev jag väldigt nyfiken på. Finns byggbeskrivning?
Ha det gott i sommarvärmen!
kram
nina

karofina sa...

vilken tur du haft med din pion! köpte min förra året o den är fortfarande en tanig liten planta...
vad blidde det på loppis?
kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Bra gjort! Gillar oxå återvinning. Om jag skickar upp lite gamla prylar kanske han kan bygga ett till mig? ;)
Ha det gott!
kram
nina

Ann-Catrin sa...

säger bara wow.. vilken sommarkänls adu trollat fram.. ser ju fantastikst ut!
Och vad härligt för tomater och paprika.. superfint!
Och din hemgjorda blomlåda är så söt!!

kram a-C

MiaMaria sa...

Hej!
Så mysigt du gjort det på farstukvisten. Vilka snyga blomlådor din man byggt till dig!

HA´det så gott!
MiaMaria

Lantliga drömmar sa...

Hej!
Härliga lupiner i vacker kanna!
Blomlådorna är riktigt fina de också, och så fint du fixat på verandan! Ser ju jättemysigt ut! :-)

Ha det bra!
Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej!

Nämen åh vad fin blomlåda..! Måste visa maken :)

Och tomatskåpet är ju en jättebra idé!

kram
mia