22 maj 2008

Snart fredag

Hej hopp! imorgon är det redan fredag, härligt! På lördag ska vi bygga...eller jag menar att maken ska bygga tomatskåpet färdigt och sedan är det dags för plantering av tomater, paprika och chilli. På söndag hoppas jag på bakluckeloppis och en massa fynd såklart! Köpte några tråkiga plastflskor med badskum, skrubb och lotion i för ett tag sedan, och så igår kom jag på vad det skulle bli av dem.

Tyckte inte dethär såg så lyxigt ut.

Dom här däremot ser fina ut, har köpt in någon då och då men inte vetat riktig vad jag skulle ha dom till.
Så innehållet hälldes över i de fina glasflaskorna och då blev dom lite lyxigare, tycker jag. Sedan ställde jag dom på ett av mina silverfat.
Dom här fina tvålarna som jag fått av en jättegullig kollega lades också upp på silverfat.

Sedan ställdes allt på pottskåpet nere i lilla toaletten där även evighetsblomman fick plats.

Há nu en trevlig helg och tack alla ni för trevliga kommentarer.
ciao

21 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har ju glömt svara att det är ok att länka mig! har inte huvudet med mej alltid...
Jag lägger en länk jag också
Kram
Marie

Hagbacken sa...

Men vad fint du gjort...det har jag inte ens tänkt på att hälla över.....

Så tack för tipset!!

Hoppas du mår bätre nu!!

Kram Linda

Galleri Hönshuset sa...

Halloi
Vad fint det blev med glasflaskorna. O tvålen. Hemma hos oss blir det också trädgårds jobb i helgen. Och en massa annat smått o gott. Ha en bra helg. Pirre

Myrrabutiken sa...

Hej hej! Tack för snälla kommentarer! Jag undrar var du har köpt/sytt dina fina vita stolsdynor/Överdrag???Kramar Jenny

sabina sa...

Vad fint det blev i glasflaskorna! Tvålarna passade jättebra där på det andra silverfatet! Tänk vad veckorna rinner iväg... man hinner knappt blinka så är det fredag igen! Bra va´?! :)

Kamomilla sa...

Ser väldigt fräscht och lyxigt ut med glasflaskorna! :)

Änglahem sa...

Det blev ju verkligen mycket trevligare att titta på än trista plastförpackningar! Fiffig idé!

Tomathus? Det låter spännande...får vi se bilder sedan när det är klart?

Snart fredag igen jaa....det går så fort...måndag-fredag, måndag-fredag....känns det nästan som.

Ha en skön helg!!
Kram, Ulrika

Frida sa...

Vilka fina glasflaskor! Låter roligt med bakluckeloppis!
Kram frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så himla fint att hälla över i fina flaskor! Toppenidé! Tvålarna blev också fina på det lilla fatet!
Ja du det är måndag och fredag och det springer fort!
Vi måste försöka att njuta och ta tillvara den tid som är nu!
Ha det gott!
kram
nina

Lilla Blanka sa...

Hej Lotta!

Ja det såg mycket mysigare ut när du hällde över i de fina flaskorna!

Kram
Mia

karofina sa...

så fina!! snacka om att låta idéerna spira, du är ju full av dem!! :)

Anonym sa...

Så himla lyxigt det är i erat badrum, snyggt med flaskorna på silverfatet.

Kram Pernilla

MiaMaria sa...

Visst är det toppen med gamla flaskor som kommer till så vacker användning!

Ha´en bra morgondag!
MiaMaria

Doften av vanilj sa...

Här var det spa-känsla! Så himla gulligt det blev. Smart idé att lyxa till förpackningen lite. Hoppas att du hittar massor av skoj på loppisen! /Kram

Anonym sa...

Vilken god idé med tvål på flasker och karaffer! Ha en trevlig helg :-)

A home far away sa...

Det blev helt klart mycket bättre med glasflaskorna:-)
Och mysigt med tvålen också.

Ha en bra helg
Kram från Singapore

In my house sa...

Ooohh, så mysigt och lyxigt de genast blev! man få om sig och kring sig... Då blir de bra!

Kramar j

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vad fint du har gjort, vilken bra ide. Tack för hälsningen!
Ha en fin helg!
Kram Helene

Nicole sa...

Ser så lyxigt och inbjudande ut! Härliga flaskor och tvålar på vackra fat!

Kallholmen sa...

Oj vad mysigt att se era hus...! Både den gamla lilla stugan och det nya. Helt underbart!
Carolina.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men såå fint! Glasflaskorna där var så fina...Ja det såg helt underbart ut där på brickorna! Ohh blev såå inspirerad att gå och fixa i toan!!! =)

Kram Anita