17 maj 2008

Kafferep

Hej! Nu börjar jag känna mig lite bättre men har fortfarande ont i halsen, tack för alla söta krya på mig kommentarer bara det blir man piggare av. Tänk att förra veckan komm maken hem med en bricka som svärmor tyckte jag skulle få, inte så vacker kanske men den kan bli*fniss* Eftersom lördagen mest regnade bort passade det perfekt med brickrenovering och kaffe med bulle.

Såhär såg den ut innan och nu.......

Såhär. Jag blev jätte nöjd, först målade jag den vit sedan skrev jag kafferep och ett recept på jitterbuggare som jag också fått av svärmor. Eftersom jag fått brickan av henne tyckte jag att det passade bra att skriva
"Svärmors Jitterbuggare"
Och dom är sååååååå goda ska ni veta.


Lite eftermiddagskaffe smakade bra.

Tyckte att brickan var så söt när man dukat på den så den få stå såhär på byrån i köket ett tag i varjefall.
Visar mina jätte mårbacka sen förra året, dom är så fina.


Här är nästa.

Nu får ni ha en trevlig Lördagskväll.


21 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilken fin ide och med ett fint utförande!

alidas sommaräng sa...

Brickan blev ju jättebra -visst är det roligt när man kan göra om saker och det blir något helt nytt -vacker blogg dessutom , har inte varit in här tidigare men kommer gärna tillbaka! Kram.L

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk vad lite färg kan förändra. Brickan blev väldigt fin! Kul att du är piggare.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Frida sa...

Så fin brickan blev! Liljekonvaljer är juvliga, det polckade jag förra veckan.
Ha en trevlig kväll!
Kram frida

karofina sa...

Jag vill oxå vara så duktig på att dekorera saker, jag vågar aldrig ge mig på att skriva även om jag skulle vilja det, det blir så fult :(
trevlig helg!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Men åhh vad söt bricka, vad fin du gjort den!

Kram
Mia

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Då jag först såg fatet så tänkte jag "mission impossible" men herreje så vackert det blev!!! Du är ju bara så duktig! =) Ja svärmor kommer vilja ha tillbaka det =)

Så vackra Mårbackorna är!

Ha det så gott

Kramisar Anita

Lallis sa...

Det var som en dröm att komm ain här i din blogg:)
Kommer gärna tillbaka snart igen.
Vackra bilder och fint skrivet.
Jag är också sjuk just nu och roligare kan man ju ha, och jag hoppas att du kryar på dig riktigt snart.
kram Lallis

Kamomilla sa...

Jag tyckte jag redan hade lämnat en kommentar här men kanske den for ut i cyberspace?...
Brickan är jättesöt och pelargoner rä härliga!

Galleri Hönshuset sa...

Hej o tack för ditt besök hos mig. Oh vad fint ni bor, o så har ni utsikt, det är ju det vi saknar... go grannar överallt har vi men det är ju lite speciellt o få vakna upp o se ut över åkrar eller vattnet. Ha det bra. På återseende. Pirre

My Lovely Things sa...

åh så fin brickan blev..ser så mysigt ut med uppdukat kafferep..
kram anna

Mormors Veranda sa...

Hej! Tack så mycket!
Mårbacka pelargonerna är så fina och brickan likaså, den fick ett riktigt lyft. Kul att förändra med bara lite färg.
Må så gott!
Kram Ingela

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad fin du gjort brickan! Nu kanske svärmor tar tillbaka den ;)
Skönt att du är på bättringsvägen!
Ha en skön söndagskväll!
kram
nina

Anonym sa...

Oj så fin brickan blev....och vilken bra idé att skriva dit ett recept, snäll svärmor du har.

Just nu så sitter med mannens deklaration och känner mig så arg för att Skattemyndigheten alltid ska krångla till det så mycket, jag hoppas att jag får den klar
i tid (Kl 24.00 i morgon ska den vara klar)

Ha det bra
Kram PernillA

Hagbacken sa...

Tack för din kommentar!

Vilken fin sida du har...bra att jag hitade dig...ska lägga in dig bland mina favoriter....

Återkommer gärna!!//Linda

Doften av vanilj sa...

Mårbacka pellisar och liljekonvaljer! Åhh kan det bli bättre!
Kul idé med brickan, vad fint du skriver.Skulle också vilja kunna skriva så där snyggt på saker! Ser ut som en riktigt mysig fika du bjuder på/Kramiz

Frida sa...

Det hoppas jag han gör. Önskar dig en trvlig vecka!
Kram frida

LOPPISLIV sa...

Vilken bra idé att skriva på brickan....det ska jag lägga på minnet minsann...tack för tipset...har en bricka som ska genomgå en förvandling snart..hihi...ser gott ut med fika...när kan jag komma?? ;-) Din pelargonia är så fin...älskar när de ringlar sig och blir så där långa och härliga....kram //Paula

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vad fint det blev, vilken bra ide. Jag skulle gärna komma på kafferep och smaka på så goda kakor :-) Vilka vackra blommor, skönt att du mår bättre.
Kram Helene

Lantliga drömmar sa...

Så fin brickan blev!
Mårbackor skulle jag gärna ha hur många som helst av, men tyvärr har jag ännu inte hittat några här i vår närhet i Finland, så jag får nöja mig med andra ljusrosa och vita pelargoner!

Ha en riktigt bra vecka!
Kram!

P.S. Länkar till dig, säg till om du inte vill så tar jag bort dig... :-)

Graadskan sa...

Hej!
Här är en blogg som jag helt missat! Skoj att hitta hit nu i alla fall! Det ser ut att finnas mycket fint!
Kram Camilla