08 maj 2008

Hej och hå! Idag har jag storstädat inomhus (skönt.) Eftersom jag vet att vi kommer att tillbringa hela helgen utomhus, har hört att det ska bli +25 grader. Tänk vad märkligt det är i varje fall för mig, så fort jag städar vill jag gärna ändra om lite här och där. (blir liksom lite roligare då:) Sedan vill jag gärna ha lite fina snittblommor. Har visat allrummet på övervånigen tidigare då det var mitt pestrum, idag har jag försökt att piffa till det lite eftersom vi oftast sitter där då det är tv mys. Ska erkänna att det är en annan färg förutom vitt som också ligger mig varmt om hjärtat.......


Och det är detaljer i gammeldags rött.

Jag lade ett vitt överkast på soffan sedan lite kuddar och en filt.


Älskar dom här kuddarna, jag har två. Fick dom av mina vänner på vår inflyttningfest.

den här filten eller lapptäcket har jag sytt av provtygslappar, ska säga att jag blev jätte nöjd med resultatet. Det är det första lapptäcket jag sytt, och fler lär det bli.

Hjärta på tråd är en av mina favoriter, och den söta ängelljusstaken har jag fått av min söta sysster i julklapp. Ängeln få stå framme året om, det är sååååå fint när den är tänd.

Sedan blev det lite snittblommor, underbara tulpaner som nästan ser ut som pioner i ljust rosa.

Ciao

13 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men så fint! Lapptäcket är jättefint, vad duktig du är! Allt behöver faktiskt inte vara vitt!
Ha det gott!
kram
nina

Änglahem sa...

Jag tycker det ser jättemysigt ut!!

Vad duktig du är som sytt lapptäcke, något som jag funderat på men aldrig vågat....
Kuddarna förstår jag att du är nöjd med, gú vad fina!!!

Såg alla dina fina fynd här nedanför, bakluckeloppis? aldrig hört talas om...

Ha det gott ute i trädgården!
Kram, Ulrika

Ullis/Leva på landet sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir på dig. Storstädat, det skulle jag också behöva. Det är så jobbigt att börja, men när man är klar blir man så nöjd. Jättemysigt du gjort på övervåningen. De röda detaljerna passar så bra till det vita. Snyggt lapptäcket blev.

Kram Ullis

Frida sa...

Vilket fint lapptäcke du har gjort! Man är så nöjd och belåten med sig själv när man har storstädat.
Kram frida

Inne o uteliv sa...

Vilken mysig TV hörna. Jättefint lapptäcke. Vad duktig du är på att sy.

Ha det så bra ute i solen!
Kram

Efwa sa...

Så fint med rött till allt det vita. Jag älskar också rött. Söta kuddfodral.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så mysigt det ser ut! Ja man skulle gärna gosa in sig i dom fina kuddarna och det vackra lapptäcket =)

Kramisar Anita

karofina sa...

mysigt efter all städning. hade verkligen behövts här hemma oxå, försöker att inte titta på golvet när man går runt här hemma för att slippa se alla smulor och damråttor... *suck*
du har bra smak! :)
kram karro!

Vit Spets sa...

Hej där!
Tjusigt lapptäcke! va smart att sy av provbitar - måste börja beställa tygprover av alla ;)))
Åh vilket vackert hus ni äntligen har fått börja bo in er i...
Återkommer
//Siv

Kamomilla sa...

Det är ju fint piffat där i ditt rum! Och fräscht med det röda mot allt det vita!
Lapptäcket har jättevackra rutor! Du är duktig du, jag skulle nog inte ha tålamod jag...

Anonym sa...

vilket fint lapptäcke du har sytt, visst är det roligt att sy sådana?

Snyggt att blanda in lite rosa/rött bland allt det vita.

Kram Pernilla

Lilla Blanka sa...

Ja det är jättefint med de röda detaljerna..! Jag är svag för vita örngott med rött monogram och rödvitrutiga handdukar, det är nåt visst med den kombinatinen, lantligt och härligt!
Måste säga att din vita ros-banner är sååå ljuvlig!
Kram
Mia

MiaMaria sa...

Hej!

Ser så fint ut...... och så fint lapptäcke du har gjort!

Må så gott denna vecka!
MiaMaria