14 april 2008

Lilla toaletten

Sen vi flyttade in i huset har jag verkligen inte brytt mig om att göra i ordning på den lilla toaletten, trots att den ligger på nedrevåningen där våra gäster och vi för det mesta går.
Det kan inte ha blivit ett trevligt första intryck för dem. Hoppas att det blir bättre nu. Man kan ju inte få färdigt allt på en gång. Men så igår fick jag ett ryck, jag både målade och sydde som en tok. Så här blev det.
Det här köpte vi i höstas, men vi var oense om vi skulle måla det. Men eftersom det var obehandlat och skulle hänga i badrummet så var det bara att måla, jag grät jú inte precis. Tänk att man alltid har tur. Här kommer lite badrummsbilder, Fönstret ser lite tråkigt ut va?


Lite mer tråkbilder.....

Offrade ett av mina spetslakan som jag fyndat på loppis och sydde en liten rullgardin.

Kruka med hjärta på tråd, kan man aldrig få för många av, brevid en liten pottpuripåse.

Såhär blev spegelskåpet, jag blev supernöjd.

sen sydde en liten kjol till handfatet med spets, här under kan man gömma massor av tråkigt. Zinkhinken fyndade min man på överskottsbolaget, den får käna som papperskorg eller skurhink.

Ställde in pottskåpet här inne också, så nu blir det till att leta efter ett tvättfat och en kanna på loppisar. Blir nog fint att ha på skåpet.

Sydde en påse till en gamal cyckelkorg som jag har handukar i, den får stå här inne tillsvidare.

En till påse som man alltid fyller med ett och annat.

Tänk att lakanet räckte till en toalettpappers hållare med.

Ställde dit pottan också ifall flera behöver gå på toletten samtidigt. *fniss* Hoppas att gästerna får ett gott intryck nu, jag blev i varjefall supernöjd.


Ni får ha en trevlig måndagskväll.
Lotta




24 kommentarer:

Änglahem sa...

Där hade jag kunnat sitta läääänge och filosofera (för det är väl det man gör på toa vá?*fniss)! Blev ju såååå jättefiiint!! Alla detaljerna gör ju verkligen pricken över i!! Toarullshållaren ser ju rejäl och bra ut!! Min Köpta kan ju bara ha två extra rullar i, och plötsligt är det tomt och jag har ju inte märkt något!! Gardinen, spegelskåpet, hinken jaaa....allt är super!!

Kram/Ulrika

Kamomilla sa...

Tänk så fint det blev! Du har varit jätteduktig och kreativ! Nu kommer nog gästerna att låsa in sig här och vägra komma ut ;)

Kamomilla

In my house sa...

Nämen oj vad du har legat i... Blev ju jättebra juh!!! Tänk vilken fart man kan få ibland då.. hmm!!!
Hela toan blev ju förändrad totalt,,för en rätt så liten peng!!! de e bra gjort.... Jag har oxå tänkt göra en liten kjol till handfatet,,, men va rädd för att man skulle skita ner de fort! "Andreas oljiga händer efter jobbet,,drittlandes med vatten" Så de va ju bra,,, då kan du berätta om ett tag,,hur de går!!! =) men de e jätte charmigt!
toaskåpet = Mmmmm ljuvligt!

Dom förra ägarna i vårat hus,,gjorde om toan 06,, men satte plastmatta "blå" synd,, när man liksom ändå gör om de! Fast de e ju ändå nytt men såå tråkigt! Och jag har aldrig riktigt gillat blått... Men men,,,om några år,, så kanske man ha råd att fixa lite där....

Natti natti på dig, kramiz j

ängeln i vitt sa...

Superfint. Tror nog att det kan bli kö utanför :) för där inne vill man ju sitta länge.

Kram carina

Annas skattkammare sa...

Oj så fint du pyntat på toaletten! Vägg-skåpet blev ju underbart! och en massa fina detaljer har du sytt med! Ha det gott! /Anna

My Lovely Things sa...

ojojoj!!!

så fint badrum du har...verkligen fina detaljer..du har inrett det toppen fint...
kram anna

Doften av vanilj sa...

Men så gulligt det blev!Spegelskåpet blev verkligen supersnyggt. Urgullig liten potta! Där kommer dina gäster absolut att trivas!

Lantliga drömmar sa...

Så fint du gjort! Du är ju jätteduktig på att sy! Önskar att jag var lika skicklig, men man kan ju inte vara bra på allt ;-) :-) Hur som helst; jag är imponerad!

Ha det gott!

MiaMaria sa...

Hej!

Men så tjusigt du har gjort. Jag tror gästerna kanske stannar för länge nu på toaletten.......

HA´det så gott i vårsolen!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Helt underbart sött och mysigt!!!

Jag har länge tänkt sy ett skynke till handfatet...hur fäste du ditt, med kardborre, gardinvajer eller vad???

Ha det bra! Kram!

Galleri MochB sa...

Tack för påhälsningen! ja håller med dej, ibland vet man inte om man varit in på en sida tidigare eller inte... det finns ju såå många att välja bland. Vilken härlig toalett ni har fått. Härlig gardin och söt potta...:O) Nu skall jag kika vidare på dina sidor...

A home far away sa...

Men så fint det blev nu på gästtoaletten, det såg ut som om rummet var modernt men se det går att göra det mysigt ändå!

Ha en bra dag
Kram
Gunilla

Inne o uteliv sa...

Vad fint det blev! Spegelskåpet är hur fint som helst, och duktig är du på att sy. Tänk vad man kan göra av ett gammalt lakan fyndat på loppis :)

Ha det så bra!
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Verkligen jättefint! Den spegeln blev jag riktigt förtjust i. Vad du är duktig på att sy och piffa!
Ha det gott!
Kram
nina

Piffa och Puffa sa...

Idag är första gången jag kikar in på din blogg. Ni har det jättefint hemma hos er. Jag är verkligen avundsjuk på era fina karmstolar i rokoko.
Återkommer gärna.
Kram Anette

hemma bäst sa...

Hej !! såg att din favorit film är Andarnas hus. Det är min med. Visst är den helt underbar!! kram jennie

Lilla Blanka sa...

Men vad jättefint!!!
Åh den där rullgardinen som du har sytt är ju såå gullig, har tänkt länge på att sy en liknande, men det blir aldrig av..
Kram
Mia

Tankar tar tid sa...

Vilken fin gästtoa eller lilltoa. Jag har en gäst/lilltoa som ser förskräcklig ut ... mönstrade väggar och porslin i en rostbrunaktig färg ... blä ... vill inget hellre än att få den fixad med pärlspont på väggen och vitt porslin.

Kramar Christina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Lotta det blev helt underbart!!! Så mycket fint du har sytt! Väggskåpet blev ju superfint i vitt! Och vilka underbara detaljer...ja du är såååå duktig!

Kramisar Anita

Evelinas hus sa...

Vad fint du gjort det.
Hur har du fäst tyget på handfatet?
Kram Caroline

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi, kul detalj det där med pottan!
Så fint det blev med allt det du fixat till. Och skåpet blev ju bara sååå fint!
Kram
Marie

Nicole sa...

Ja det var en förvandling som heter duga! Standardtoalett blev charmtoa =). Gullig potta också.
Min sambo visade några pottor i vårt uthus över helgen o sa: -En av de där kan du ju fotografera och sätta in på bloggen o skriva -Det här är min potta. Men jag skall göra en kupp o sätta in dem o skriva: -Här är en bild på min sambos potta..

Vardagslycka sa...

Så snyggt du har gjort! Spegelskåpet blev jättefint i vitt och vad du är duktig på att sy.
Här kommer nog gästerna att stortrivas!
Önskar dig en härlig helg med massor av sol!
Kram, Carina

Myrrabutiken sa...

Oj oj oj vad fint du gjort, hur har du sytt din rullgardin?Den är så jättefin,vill gärna sy en själv:) Hoppas du får en fin helg/Kram